Pravidlá vrátenia tovaru a platby

Pravidlá vrátenia tovaru.

 

I. Vrátenie kvalitného tovaru:

1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. O takejto situácii nás prosím okamžite informujte emailom na info@xclean.sk.

2. Kupujúci má právo vrátiť tovar bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom za prevzatie tovaru sa považuje okamih, keď kupujúci s výnimkou dopravcu, prevezme všetok objednaný tovar, alebo dostane posledný objednaný tovar v tovar z danej objednávky. Tovar nesmie mat známky používania.

3. Kupujúci môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatniť u predávajúceho písomne, pričom lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo odstúpenie od zmluvy odoslané predávajúcemu v posledný deň lehoty podľa bodu 1. tohto článku.

4. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu, pričom náklady súvisiace s vrátením tovaru znáša v plnom rozsahu kupujúci, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom kuriérskej služby alebo pošty.

5. Predávajúci môže od zmluvy odstúpiť, ak kupujúci mešká s úhradou zálohy o viac ako 5 dní po dohodnutom termíne, ďalej v prípade hrubého porušenia zmluvy, alebo v prípadoch stanovených občianskym zákonníkom.

6. Prehlásenie o odstúpení musí byť písomné. Doručením prehlásenia sa zmluva ruší.

7. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenie, alebo nemožnosť dodávky tovaru v dôsledku vyššej moci, alebo v prípade, kedy objednaný tovar nie je v lehote požadovanej kupujúcim na trhu dostupný. Predávajúci v takomto prípade bude kupujúceho informovať formou oznámenia v dodacom liste, alebo faktúre čiastočného plnenia dodávky o náhradnom predĺženom termíne plnenia, alebo o nemožnosti dodávky daného tovaru vôbec, pričom kupujúcemu týmto nevzniká voči predávajúcemu žiadne právo na náhradu eventuálnej škody. Súhlas s týmto náhradným termínom plnenia potvrdí kupujúci predávajúcemu písomne a to v lehote vyznačenej na oznámení predávajúceho. Pokiaľ tak neurobí, považuje sa to za odstúpenie kupujúceho od zmluvy a predávajúci automaticky už bez ďalšej výzvy stornuje tieto nevydané položky tovaru zo zákazky.

8. Predávajúci vráti uhradené finančné prostriedky kupujúcemu do 5 dní od prijatia tovaru od kupujúceho na bankový úcet kupujúceho, ktorý kupujúci uvedie do písomného odstúpenia od zmluvy. Alebo v hotovosti pri osobnom vrátení tovaru na fyzickej adrese ROKYS s. r. o., Vavrinecká 4, 831 52 Bratislava.  

 

II. Vrátenie chybného tovaru - reklamácia 

1. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. O takejto situácii nás prosím okamžite informujte emailom na info@xclean.sk.

2. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

6  Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 9.2. až 9.3 týchto VOP) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 9.4 až 9.5 týchto VOP) tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

7. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho (poštou na ROKYS s. r. o., Vavrinecká 4, 831 52 Bratislava, reklamovaný tovar prevezmeme na sídle aj osobne, ale to iba po predchádzajúcej telefonickej dohode na fyzickej adrese ROKYS s. r. o., Vavrinecká 4, 831 52 Bratislava).Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru.

8. Spôsob vybavenia reklamácie je čo najskôr po obdržaní písomnej reklamácie, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 

9. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol v čase uzatvárania zmluvy upozornený alebo o ktorých musel s prihliadnutím k okolnostiam pri uzatváraní zmluvy vedieť.

10. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

  1. a) ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú bezodkladne neoznámil zástupcovi predávajúceho v súlade s bodom 9.8 týchto VOP neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať, len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim,
  2. b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
  3. c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  4. d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  5. e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  6. f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  7. g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  8. h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  9. i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  10. j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

11. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  1. a) odovzdaním opraveného tovaru,
  2. b) výmenou tovaru,
  3. c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  5. e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
  6. f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

 

12. Po uznanej reklamácii predávajúci vráti uhradené finančné prostriedky kupujúcemu do 5 dní od uznania reklamácie tovaru na bankový úcet kupujúceho, ktorý kupujúci uvedie do písomného odstúpenia od zmluvy. Alebo v hotovosti pri osobnom vrátení tovaru na fyzickej adrese ROKYS s. r. o., Vavrinecká 4, 831 52 Bratislava.  

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie